Yleiset sopimusehdot

Palveluntarjoaja: Solutason terapia Soluakatemia Huilà

Y-tunnus: 2433583-3

Postiosoite: Palokoukunkuja 1, Helsinki

1. Voimassaolo

Nämä sopimusehdot ovat voimassa 01.06.2022 alkaen.

2. Yleistä

Näitä sopimusehtoja sovelletaan kuluttajan, yrityksen tai yhteisön (jäljempänä ”asiakas”) ja Yksityisliike Kultainen Kukkopilli (jäljempänä ”yritys” tai "palveluntarjoaja") välisessä suhteessa. Yritykseltä on ostettavissa toimeksiantoina sekä tuotteita (esim. elintarvikkeet ja verkkokurssit) että erilaisia palveluja (kasvoanalyysi, konsultaatio). Sopijapuoliin viitataan jäljempänä yhdessä tai erikseen myös "osapuolina".

3. Sopimuksen voimassaolo

3.1. Sopimus asiakkaan ja yrityksen välillä on kertaluontoinen joka syntyy, kun asiakas ostaa yritykseltä toimeksiannon. Sopimus päättyy ja yrityksen kaikki velvoitteet päättyvät, kun toimeksianto on suoritettu loppuun.

3.2. Asiakas ei ole velvollinen ostamaan muita tuotteita eikä sitoudu kuukausittaisiin maksuihin tai ostoihin ellei tuote- tai palvelukohtaisissa sopimuksissa niin erikseen sovita.

3.3. Ostamalla tuotteen tai palvelun asiakas sitoutuu käyttämään niitä näiden käyttöehtojen ja soveltuvien lakien ja määräysten mukaisesti tavalla, joka ei loukkaa muiden oikeuksia tai rajoita tai estä ketään muuta käyttämästä ja nauttimasta samoista palveluista tai tuotteista. Soveltuvan lain sallimissa rajoissa nämä käyttöehdot muodostavat koko sopimuksen asiakkaan ja yrityksen välillä.

4. Hinnat

Yritys pidättää oikeuden muuttaa toimeksiantojensa hintoja. Yrityksen sivustoilla (esim. Soluakatemia) näkyvä hinta on voimassa oleva hinta kyseiselle tuotteelle tai palvelulle. Hinnat sisältävät arvonlisäveron ALV 24 %.

5. Maksutavat ja -ehdot

5.1. Yritys tarjoaa tuotteille tai palveluille eri maksutapoja. Käytettävissä olevat maksutavat näkyvät ostoksen tekemisen yhteydessä.

5.2. Yritys käyttää tuotteiden tai palvelujen maksunvälityspalveluna Stripea (Stripe Payments Europe, Ltd) ja PayPalia (PayPal Holdings, Inc). Stripe tai PayPal tai niiden välittämät maksupalvelut voivat näkyä maksua suoritettaessa ja tiliotteella maksun saajana. Lue Stripen käyttöehdot (linkki) ja PayPalin käyttöehdot (linkki).

5.3. Asiakkaan tulee huolehtia, että maksukortilla tai muulla maksuvälineellä on riittävästi varoja maksamiseen.

5.4. Jos maksu joudutaan veloittamaan automaattisen veloituksen sijaan laskulla, yrityksellä on oikeus lisätä laskuun laskutuslisä. Maksuehto on 14 pv netto.

5.5. Viivästyneistä maksuista peritään korkolain mukainen viivästyskorko sekä maksumuistutuksista ja muista perintätoimista aiheutuneet kulut. Maksamattomat saatavat voidaan huomautusten jälkeen siirtää perintätoimiston perittäviksi jolloin laskuihin lisätään perintätoimiston hinnaston mukaiset perintäkulut.

5.6. Viivästyneiden tai maksamattomien maksujen takia yritys voi katkaista asiakkaan pääsyn ostamiinsa tuotteisiin tai palveluihin. Asiakkaan maksuvelvollisuus säilyy tästä huolimatta.

5.7. Yritys ei vastaa sopimuksista, jotka asiakas tekee kolmansien osapuolten kanssa ostaessaan tuotteita tai palveluja. Asiakkaan on tarkistettava kolmannen osapuolen ehdot maksutapaa valittaessa.

6. Yleiset oikeudet ja velvollisuudet

6.1. Palveluntarjoaja suorittaa työnsä huolellisesti, ammattitaitoisesti ja oman pätevyysalueensa rajoissa. Palveluntarjoaja valitsee toimeksiannolle sopivat työmenetelmät ja resurssit oman harkintansa mukaan siltä osin kuin tässä sopimuksessa tai muutoin ei ole toisin sovittu.

6.2. Asiakkaan tulee pyynnöstä antaa palveluntarjoajalle oikeat, riittävät ja ajantasaiset lisätiedot toimeksiannon kohteeseen liittyen, jos tällaisia tietoja tarvitaan toimeksiannon suorittamiseksi. Tiedot tulee antaa kohtuullisessa ajassa siitä lukien, kun niitä on kysytty.

6.3. Toimeksiannon suorittamisen edellytyksenä tämän sopimuksen mukaisesti on, että suorittamisen esteenä ei ole asiakkaasta johtuva syy tai palveluntarjoajasta riippumaton, vaikeasti ennakoitava syy, kuten tulipalo, sota, mellakka, terroriteko, epidemia tai poikkeukselliset luonnonolot (ylivoimainen este). Palveluntarjoaja keskeyttää työnsä tällaisen esteen tapahtuessa.

6.4. Palveluntarjoajalla on oikeus teettää tämän sopimuksen mukaisia tehtäviään omilla alihankkijoillaan.

6.5. Tuotteen tai palvelun ostamalla (tai verkkokurssin aloittamalla) asiakas sitoutuu noudattamaan tätä sopimusta.

6.6. Tuotteen tai palvelun ostaminen ei muodosta hoitosuhdetta asiakkaan ja yrityksen välille.

7. Toimeksiantojen käyttöoikeus

7.1. Tämä sopimus ei anna asiakkaalle minkäänlaista käyttö- tai jälleenmyyntioikeutta immateriaalioikeuksiin. Immateriaalioikeuksilla tarkoitetaan tässä yrityksen tekijänoikeuksia, tavaramerkkejä, patentteja, toiminimiä ja muita yleisesti tunnettuja aineettomia oikeuksia samoin kuin sisältöjä, keksintöjä, ideoita ja liikesalaisuuksia riippumatta siitä, onko ne rekisteröity, rekisteröitävissä tai muutoin suojattu.

7.2. Ostaessaan digitaalisen tuotteen asiakas saa siihen käyttöoikeuden yhdeksi (1) vuodeksi. Asiakkaalla on oikeus käyttää ostamaansa tuotetta tai palvelua vain omassa yksityisessä tai oman yrityksen käytössä tämän sopimuksen mukaisesti.

7.3. Käyttöoikeudet ovat asiakkaalle henkilökohtaisia eli käyttöoikeutta ei saa jakaa eikä siirtää eteenpäin. Asiakkaan käyttäjätilin tai käyttöoikeuden jakaminen tai levittäminen voi johtaa käyttätilin sulkemiseen ja korvausvaatimuksiin.

7.4. Asiakas ei saa näyttää tai levittää käyttöoikeutta vaativien tuotteiden tai palveluiden sisältöä millään tavalla (esim. internetissä tai sosiaalisessa mediassa), ellei yritys anna siihen erikseen lupaa.

7.5. Palveluiden käyttämien sivustojen (esim. Soluakatemia) tekstien tai niiden osien julkaiseminen, kopiointi, välittäminen, jakaminen, muuttaminen tai jatkokehitettyjen teosten luominen on kielletty ilman palveluntarjoajan kirjallista lupaa.

7.6. Yritys voi yksipuolisella päätöksellä ja ilman ilmoitusta muuttaa käyttöoikeutta vaativat sisällöt vapaasti saatavilla oleviksi ja päinvastoin, sekä muuttaa niiden sisältöä.

8. Palveluiden saatavuus ja toimivuus

8.1. Digitaalisten tuotteiden käyttö edellyttää rekisteröitymistä kurssialustalle. Rekisteröitymisvaiheessa asiakkaan tulee ilmoittaa käytössä oleva sähköpostiosoite (sekä mahdollisesti etunimi).

8.2. Tuotteen tai palvelun ostamisen yhteydessä asiakkaan tulee ilmoittaa etu- ja sukunimi, osoite sekä mahdollisesti muita henkilötietoja. Asiakas vastaa tietojen ajantasaisuudesta ja oikeellisuudesta. Yritys ei vastaa väärien tietojen antamisen johdosta aiheutuvista mahdollisista vahingoista.

8.3. Osassa yrityksen toimeksiannoista voidaan hyödyntää kolmansien osapuolien ympäristöjä ja sovelluksia. Asiakkaan vastuulla on tällaisten sovellusten asentaminen ja käyttäminen. Mikäli kolmansien osapuolien ympäristöjen ja sovellusten käytössä ilmenee toimintahäiriöitä, yritys ei vastaa niistä eikä ole velvollinen tarjoamaan teknistä tukea niiden ratkaisemiseen.

8.4. Palveluntarjoaja tarjoaa palvelimen ja/tai palvelut yhteistyössä Squarespace (Squarespace Inc) kanssa, joka tarjoaa teknisen verkkokurssialustan.

9. Ehtojen muutos

9.1. Yritys pidättää itselleen oikeuden muuttaa sopimusehtoja. Asiakas on velvollinen tarkistamaan ajankohtaisten sopimusehtojen sisällön. Mikäli asiakas ei halua noudattaa näitä tai myöhemmin muutettuja sopimusehtoja on yrityksen sivustojen, tuotteiden ja palveluiden käyttö välittömästi lopetettava.

9.2. Palveluntarjoaja ylläpitää myös kulloinkin voimassaolevien käyttöehtojen paperiversiota. Paperiversioon voidaan tukeutua, mikäli voimassaolevista käyttöehdoista syntyy erimielisyyksiä. Käyttöehtojen paperiversion ehdot ja määräykset syrjäyttävät kaikkien sen kanssa ristiriidassa olevien käyttöehtojen ehdot ja määräykset.

10. Peruutusehdot

Digitaalisesti heti käyttöön ostettavilla tuotteilla tai palveluilla ei ole Suomen kuluttajansuojalain mukaista peruuttamisoikeutta, ellei yritys ole sitä itse erikseen antanut. Tuotteen hintaa ei siis palauteta mutta mikäli tuotetta ei ole otettu käyttöön (eli kirjauduttu palveluun) on palautusoikeus 14 vrk.

11. Henkilötietojen kerääminen ja luovuttaminen

Yrityksen rekisteri- ja tietosuojaseloste löytyvät verkkosivuilta (linkki). Käyttämällä yrityksen verkkosivustoja asiakas hyväksyy myös evästeiden käytön. Mikäli asiakas ei hyväksy henkilötietojen keräämistä, luovuttamista tai evästeiden käyttöä on asiakkaan lopetettava verkkopalvelujen käyttö.

12. Salassapito

Luottamuksellista tietoa on lupa lain velvoittamana luovuttaa viranomaisille. Perustellusta syystä tietoa on lupa luovuttaa myös palveluntarjoajan henkilöstölle ja alihankkijoille sillä edellytyksellä, että tietoa luovutetaan vain tarpeen edellyttämässä laajuudessa.

13. Vastuurajoitukset

13.1. Yritys ei vastaa tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvistä ongelmista eikä niistä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä kustannuksista tai muusta vahingosta.

13.2. Palveluntarjoaja ei vastaa teknisistä häiriöistä tai niistä aiheutuneista puuttellisista tilaustenkäsittelyistä. Myöskään kolmansien osapuolien tarjoamien palveluiden toimintahäiriöt eivät ole yrityksen vastuulla. Lisäksi palveluntarjoaja ei vastaa millään tavalla sopimuksista jotka asiakas tekee kolmansien osapuolien kanssa ostaessaan tuotteita tai palveluja.

13.3. Kaikki asiakkaan päätökset ovat asiakkaan omalla vastuulla. Palveluntarjoaja ei missään tapauksessa vastaa tuotteiden, palveluiden tai niiden sisältämien materiaalien pohjalta tehdyistä asiakkaan päätösten seuraamuksista tai niiden aikaansaamista tuloksista. Yritys ei näin ollen takaa sitä, että palveluntarjoajan tuotteet tai palvelut tuottavat asiakkaalle minkäänlaista hyötyä tai tuottoa.

13.4. Palveluntarjoajan verkkosivustot (esim. Soluakatemia) on tarkoitettu pelkästään henkilökohtaiseen ja ei-kaupalliseen katseluun. Linkin tarjoaminen ulkopuoliseen sivustoon ei tarkoita, että yritys suosittelisi tai kehottaisi käyttämään kyseistä sivustoa saatikka sillä mainittuja tuotteita tai palveluita.

13.5. Yritys ei vastaa mistään sivustojensa (esim. Soluakatemia) ja/tai sillä esitetyn aineiston ja linkkien käytöstä asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvista vahingoista tai seuraamuksista.

13.8. Palveluntarjoajan tuotteet, palvelut tai menetelmät eivät ole lääketieteellinen hoito eikä se sulje pois mitään lääketieteellistä hoitoa.

13.7. Yrityksen tuotteet tai palvelut eivät korvaa lääkärin antamaa lääkitystä eivätkä ne myöskään korvaa monipuolista ravintoa. Asiakkaalla on aina velvollisuus hakeutua ensin lääkärin hoitoon tai konsultoida lääkäriä ennen tuotteen tai palvelun käyttöönottamista, mikäli kokee tämän tarpeelliseksi.

14. Erimielisyydet ja niiden ratkaiseminen

14.1. Tätä sopimusta koskevat erimielisyydet ratkaistaan ensisijaisesti osapuolten keskinäisisissä neuvotteluissa.

14.2. Mikäli neuvotteluissa ei päästä osapuolia tyydyttävään ratkaisuun, ratkaistaan asia erillisessä tuomioistuinsovittelussa. Mikäli tuomioistuinsovittelu ei sovellu riidan ratkaisuun, ratkaistaan riita yleisessä tuomioistuinmenettelyssä. Tuotteista, palveluista tai sopimuksesta muutoin aiheutuvat erimielisyydet ratkaistaan Päijät-Hämeen tuomioistuimessa, elleivät asiakas ja yritys pääse asiassa neuvotteluilla sovintoon.

15. Sovellettava laki

15.1. Tähän sopimukseen ja sen tulkintaan sovelletaan Suomen lakia, lukuun ottamatta sen lainvalintaa koskevia sääntöjä ja periaatteita.

15.2. Kuluttaja voi saattaa näitä käyttöehtoja koskevan erimielisyyden kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (www.kuluttajariita.fi). Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraatin kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

15.3. Nämä käyttöehdot eivät rajoita kuluttaja-asiakkaalla olevia sovellettavan pakottavan lainsäädännön nojalla olevia oikeuksia.

16. Sopimuksen tulkinta

Tämä sopimus sisältää kokonaisuudessaan kaiken, mitä palveluntarjoajan ja asiakkaan välillä on toimeksiantoa koskien sovittu. Jos tähän sopimukseen sisältyvän lausekkeen katsotaan olevan laiton tai täytäntöönpanokelvoton, ei se vaikuta tämän sopimuksen muiden lausekkeiden pätevyyteen. Muutokset tähän sopimukseen tulee tehdä kirjallisesti.